Avinguda Jordà, 18 - 08035 Barcelona  •  93 418 68 33  •  93 418 74 85  •  info@eoibcnvh.cat

Inici   >   Català   >   Certificate exams - Elementary Certificate
Certificate exams - Elementary Certificate

Aptitude Certificate

Description of the test

The following tasks are test samples included here as a guide.

Listening

The candidate must listen to four or five texts (recorded in audio or video) about everyday subjects and demonstrate comprehension:

- By answering multiple choice questions.
- By answering short questions that require short answers.
- By filling in a table with information...

Every text will be played twice.

Mireu i escolteu el reportatge que teniu a continuació. Marqueu amb una creu l'opció que sigui correcta: a, b o c, seguint l'exemple.

Exemple - L'interès per conservar el patrimoni industrial de Catalunya:

a) Va aparèixer al mateix temps que a la resta d'Europa, però no va tenir-hi tant ressò.
X) S'ha desenvolupat tard i sense gaire empenta.
c) Ha vingut des d'altres països europeus.

1. L'objectiu de l'arqueologia industrial és:

a) Estalviar i reciclar materials de la primera revolució industrial.
b) Conservar els vestigis industrials de la primera revolució industrial.
c) Reproduir en l'actualitat l'èxit de la primera revolució industrial.

2. A Terrassa hi ha:

a) Una de les poques indústries que encara es manté de la revolució industrial.
b) Un museu d'arquitectura modernista.
c) Una indústria on hi ha instal.lat un museu.

3. La particularitat de la revolució industrial catalana és que:

a) És única en tota l'àrea mediterrània.
b) Estava integrada en un ecosistema natural.
c) Estava instal.lada en un món no industrial.

Key:1b; 2b; 3c

Transcription

La consciència que el patrimoni industrial s'ha de conservar no és d'avui, però al nostre país ha arribat més tard i ha aixecat menys interès que en altres països.

Aquesta és una de les persones que més saben de la història de la nostra indústria. Es diu Eusebi Casanelles i dirigeix des de fa més de deu anys el Museu de la Ciència i la Tecnologia de Catalunya.

"La revolució industrial representà un dels canvis més importants de la societat en la història de la humanitat. Aquesta revolució va fer una sèrie d'edificis, de peces i el que pretenem amb l'arqueologia industrial és justament preservar aquestes restes materials d'aquesta primera industrialització."

El museu està instal.lat a l'antic Vapor Aymerich Amat i Jové, un dels edificis industrials d'estil modernista però de més valor arquitectònic que es conserven.

"Catalunya fou un dels pocs països de l'àrea mediterrània que es va desenvolupar. En aquest sentit va ser com una illa industrial al mig d'un món agrícola i, igual que les illes desenvolupen ecosistemes naturals emparentats amb el continent però diferents, aquí vam desenvolupar una arquitectura industrial emparentada amb la que es feia al centre d'Europa però diferent."

Reading

The candidate must do various reading comprehension tasks of different types, based on two long texts (approximately 400-450 words each) and a series of short texts (a total of about 500 words), such as the sample ones below:

Llegiu l'article i marqueu amb una creu les afirmacions correctes segons el text, seguint l'exemple.

ORDENADA I CORRECTA

Amb l'arribada del nou any ha mort a Londres la llei que obligava a fer cua a les parades d'autobusos. Era una llei municipal que la majoria de londinencs desconeixia. Va ser promulgada el 1937, enmig d'una forta polèmica. La llei dictava que, "sempre que dues o més persones es trobessin esperant un autobús, havien de formar una cua, ordenada i correcta". A qui desobeís aquesta norma li imposarien una multa de dues lliures esterlines.

En els 57 anys que ha estat vigent mai cap policia l'ha hagut de fer servir; mai han posat cap multa a cap londinenc per no formar, a la parada de l'autobús, una cua ordenada i correcta. I les últimes dècades, ni els mateixos policies sabien que existia. Fins que, fa uns mesos, algú de l'ens encarregat dels transports públics la va descobrir amb sorpresa, va comprovar que no havia estat mai abolida i, doncs, continuava en vigor. Qualsevol policia podia multar un ciutadà que, a la parada de l'autobús, no formés una cua ordenada i correcta. Immediatament van trobar que era una llei que no feia per als temps que corren i van decidir abolir-la. El moment triat per guardar-la al prestatge dels records van ser les zero hores de l'u de gener.
Avui, 29 de gener de 1995

Exemple - ..X.. A Londres hi havia, des de fa anys, una llei minicipal que obligava a fer cua a les parades d'autobús.

1- .... Hi va haver moltes discussions a l'hora de divulgar la llei.

2- .... Qui no seguís aquesta llei hauria de pagar una certa quantitat de diners.

3- .... Els policies han hagut de posar moltes multes, al llarg d'aquests anys, perquè la gent infringia la llei.

Key: 2

Grammar Skills

The test on grammar skills consists of two texts with gaps that must be filled in appropriately by the candidate. 

Llegiu aquests textos i marqueu amb una creu (X), com en l'exemple, la resposta correcta. Només hi ha una resposta correcta.

Barcelona s'obre al Modernisme

El projecte preveu crear el Centre del Modernisme amb rutes per la ciutat.

Tot està a punt: vídeos enregistrats per al Centre i una proposta de sèrie de televisió. Tot pendent que els polítics __Exemple__ de fer el cop de cap.

"De la mateixa manera que, __1__ va ser el moment, vam haver de recuperar el mar, perquè hi vivíem __2__, ara és el moment de fer més present el que tenim a Barcelona, per als que hi som, tant si hi vivim com si només ens hi trobem de pas, i per als que hi vénen". Aquesta és la idea de la qual __3__ el projecte de creació del Centre del Modernisme a Barcelona, una iniciativa que l'Ajuntament té __4__ la taula, pendent únicament d'una decisió política perquè és __5__ realitat.

La idea, que no és __6__ desencertada, consisteix en l'obertura d'un centre d'informació i documentació del Modernisme, en un edifici emblemàtic del centre de Barcelona, -inicialment es va pensar en la casa Amatller- que __7__ sigui el punt de partida d'un seguit de rutes per conèixer les edificacions, façanes, i -per fi!- els seus interiors, tant a l'Eixample com a la resta de Barcelona i altres ciutats.

El projecte es va acabar de redactar a __8__ 1994. Es van celebrar converses amb futurs patrocinadors, __9__, optant per la casa Amatller, calia condicionar la planta baixa i aportar-hi 100 milions. L'Institut va plantejar també rehabilitar la planta principal com a contrapartida. Es van acostar les eleccions, probablement no hi __10__ diners, i el pla es va aturar.
Ara, es vol posar en marxa al més aviat possible, s'han __11__ contactes amb un futur patrocinador i, pensant en la col.laboració econòmica, es voldria __12__ també amb la participació de la Generalitat i d'altres institucions.

Exemple

a) acaben

b) acabessin

c) acabin

d) acabaran

a b X d

1 a) mentrestant

b) quant

c) mentre que

d) quan

a b c d

2 a) d'espatlla

b) d'esquena

c) d'esquenes

d) d'espatlles

a b c d

3 a) parteix

b) part

c) parteixes

d) parts

a b c d

4 a) dalt

b) avall

c) baix

d) damunt

a b c d

5 a) fes

b) facis

c) faci

d) fessis

a b c d

6 a) força

b) cap

c) gens

d) res

a b c d

7 a) a l'hora

b) alhora

c) d'hora

d) aleshores

a b c d

8 a) a finals del

b) fins del

c) fines de

d) capdavall de

a b c d

9 a) per tant

b) per això

c) per a què

d) perquè

a b c d

10 a) devia haver

b) hauria

c) calia haver

d) haurà

a b c d

11 a) retomat

b) reaparegut

c) reprès

d) refiat

a b c d

12 a) contar

b) comptà

c) contà

d) comptar

a b c d

Key: 1d; 2b; 3a; 4d; 5c; 6c; 7b; 8a; 9d; 10a; 11c; 12d

Writing

The candidate must write two different types of texts on different topics, with a total length of approximately 250 words.

En Carles, un amic teu, vol fer un viatge que tu ja has fet. Li escrius una carta explicant-li quin és el mitjà de transport més còmode, barat i ràpid per anar-hi, i també fas una llista d'alguns hotels, càmpings, restaurants o bars que a tu et van agradar quan hi vas ser. Li recomanes rutes i visites interessants i li dónes algun consell pràctic respecte al tracte amb la gent, el temps que hi fa, etc.

Estimat Carles,

He rebut la teva postal demanant-me informació sobre .........
La veritat és que tots els plànols, mapes i fullets els vaig deixar a l'Antònia quan ella hi va anar (fa dos estius em sembla), i encara no me'ls ha tornat.
De tota manera, et puc explicar moltes coses que recordo de memòria. .........

Speaking

The speaking test consists of the following sections:

a) Introduction and personal questions to establish first contact with the candidate.
b) Interview/conversation with the examiners on an everyday topic or on his/her immediate environment, inspired by some image (photography, video, comic strip, drawing) or by a text.
FOTO

1. Descriu la persona de la foto.
2. Què li passa?
3. Què faries en la seva situació?
4. On deu ser?
5. Per què se sent així?
6. Quin tipus de dona representa?

La feina de casa (questions the examiners might ask)

1. T'agrada fer la feina de casa? Quines són les que t'agraden més i quines són les que t'agraden menys? Fes una escala de preferències.
2. Qui fa això a casa teva: rentar els plats, anar a comprar, planxar, posar la rentadora, estendre la roba, fer els llits, escombrar, fregar, cuinar...? (I quan vivies amb els teus pares?)
3. En una situació tradicional (mare, pare, fill i filla), com estarien repartides les feines?
4. Està ben repartida la feina entre dones i homes, en general?
5. Creus que és diferent en altres països?
6. Tens dona de fer feines? T'agradaria tenir-ne? És un luxe o una necessitat?

-------------------------------
For any enquiries on syllabus and materials, you can address the Catalan Department during visiting hours.

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers d'anàlisi per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis, així com per a l'anàlisi de la seva navegació. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el seu navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades en el seu disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.

Més informació